Uroczyste zakończenie projektu historia Naszych Stron

November 29, 2016

To już jest koniec... śpiewały Elektryczne Gitary. Niestety, zakończyła się właśnie dziś realizacja projektu Historia Naszych Stron. Uroczystość zakończenia projektu i wręczenia dyplomów uznania jego uczestnikom odbyła się w gościnnych progach Domu Pomocy Społecznej w Nowodworzu. Trenerzy oraz inne osoby zaangażowane w jego realizację gratulowali uczestnikom świetnie wykonanej pracy oraz zdobytej w projekcie wiedzy. Było to fantastyczne pół roku spędzone na świetnej edukacyjnej zabawie, z widocznym efektem w postaci fotocastów z wypraw do gmin powiatu tarnowskiego. Wszyscy jednogłośnie doszliśmy do wniosku, że koniecznością jest kontynuowanie dalszej edukacji historycznej osób niepełnosprawnych w takiej właśnie formie, jaką przyjęliśmy realizując niniejszy projekt. A więc: do zobaczenia w kolejnym projekcie!

A teraz raz jeszcze, wspaniałe fotocasty, dzieło naszych wspaniałych uczestników projektu! Brawo!

>>>GMINA RADŁÓW<<<

>>>GMINA TUCHÓW<<<

>>>GMINA ZAKLICZYN<<<

>>>GMINA WOJNICZ<<<

>>>GMINA PLEŚNA<<<

Projekt Historia Naszych Stron finansowany jest ze środków Muzeum Historii Polski w Warszawie w ramach Programu Patriotyzm Jutra 2016

Fotocast z listopadowej wyprawy po Gminie Pleśna

November 28, 2016

Zapraszamy do oglądnięcia fotocastu stworzonego przez uczestniczące w projekcie Historia Naszych Stron osoby niepełnosprawne z placówek pomocowych regionu tarnowskiego.

>>>FOTOCAST-GMINA PLEŚNA<<<

Grande Finale: Listopadowa wyprawa po Gminie Pleśna

November 20, 2016

Kolejną wyprawą historyczną w projekcie Historia Naszych Stron realizowanym przez Stowarzyszenie Dom pod Czerwonymi Dębami była Gmina Pleśna.
Uczestnicy projektu spotkali się z Wójtem Gminy Pleśna panem Józefem Knapikiem, który przedstawił nam prezentację dotyczącą gminy, którą zarządza. Przy okazji odpowiadał na zadawane pytania. Po wizycie w Urzędzie Gminy grupa udała się na wyprawę do:Pleśnej, Łowczówka, Lichwina, Janowic i Rzuchowej.
Na szlaku zwiedzania były cmentarze wojenne z I wojny światowej, nieczynny kamieniołom i zabudowania dworskie. Sceneria była iście zimowa, śnieg zalegał na trasie wyprawy, co potęgowało jeszcze bardziej odbiór zwiedzanych obiektów. Na zakończenie był grill w gościnnych progach Gminnego Ośrodka Kultury w Pleśnej, który użyczył nam pomieszczenia ;-). Dziękujemy panu Wójtowi Gminy Pleśna panu Józefowi Knapikowi za gościnę oraz pomoc w organizacji wyprawy.
Efektem wycieczki będzie jak zwykle fotocast, który już wkrótce zaprezentujemy.

Projekt Historia Naszych Stron współfinansowany jest ze środków Muzeum Historii Polski w Warszawie w ramach Programu Patriotyzm Jutra 2016.

A na deser Gmina Pleśna

November 08, 2016

W ostatnim miesiącu realizacji projektu Historia Naszych Stron wzięliśmy pod lupę Gminę Pleśna. Gmina wiejska, nieduża, ale jakże urokliwa, jakże bogata w miejsca historyczne, jakże piękna przyrodniczo. Aktualnie odbywają się zajęcia teoretyczne z historykiem oraz trenerem obywatelskim. Wyprawę po Gminie Pleśna zaplanowano na drugą połowę listopada.

Fotocast z Gminy Wojnicz

November 07, 2016

Zapraszamy do oglądnięcia Fotocastu promującego walory turystyczne, przyrodnicze i historyczne Gminy Wojnicz.
Powstał on w ramach projektu "Historia Naszych Stron", który realizowany jest przez Stowarzyszenie Dom pod Czerwonymi Dębami. Wszystkie zdjęcia zamieszczone w fotocaście są autorstwa uczestników projektu - osób niepełnosprawnych ze względu na zaburzenia psychiczne lub niepełnosprawność intelektualną z regionu tarnowskiego.
Zapraszamy do jego obejrzenia.
Dziękujemy za pomoc Burmistrzowi Wojnicza, panu Tadeuszowi Bąkowi.
Projekt Historia Naszych Stron dofinansowany jest ze środków Muzeum Historii Polski w ramach Programu Patriotyzm Jutra 2016.

>>>>FOTOCAST GMINA WOJNICZ<<<<

Wojnicka wyprawa w ramach projektu Historia Naszych Stron

October 30, 2016

Za nami kolejna wyprawa historyczna w projekcie Historia Naszych Stron. Tym razem uczestnicy projektu odwiedzili miasto i gminę Wojnicz. Wojnicz to małe, ale niezwykle urokliwe miasteczko z wieloma pięknymi zabytkami. Zwiedziliśmy m.in wojnicką Izbę Regionalną, kościoły św. Leonarda i św Wawrzyńca, zabytkową dzwonnicę, tzw Szwedzki Wąwóz, podziwialiśmy zabytkową zabudowę w centrum miasteczka (XVIII w.), Pałac Dąmbskich wraz z dworskim parkiem, Kaplicę Matki Boskiej Loretańskiej, dwory w Więckowicach, Wielkiej Wsi i in. Udaną wyprawę uczciliśmy tradycyjnym grillem. Dziękujemy serdecznie burmistrzowi Wojnicza panu Tadeuszowi Bąkowi za gościnę oraz pomoc w organizacji wyprawy!

Projekt Historia Naszych Stron współfinansowany jest ze środków Muzeum Historii Polski w ramach Programu Patriotyzm Jutra 2016

Fotocast z Zakliczyńskiej Wyprawy. Patriotyzm Jutra 2016

October 16, 2016

Zapraszamy do oglądnięcia FOTOCASTU promującego walory turystyczne, przyrodnicze i historyczne Gminy Zakliczyn. Fotocast jest dziełem osób niepełnosprawnych uczestniczących w realizacji projektu "Historia Naszych Stron" który finansowany jest ze środków Muzeum Historii Polski w ramach Programu Patriotyzm Jutra 2016.

>>>FOTOCAST GMINA ZAKLICZYN<<<

A w październiku Gmina Wojnicz

October 03, 2016

Rozpoczął się kolejny, czwarty już miesiąc realizacji projektu "Historia Naszych Stron". Po gminach Radłów, Tuchów i Zakliczyn w miesiącu październiku zdobywamy wiedzę teoretyczną o Gminie Wojnicz. Wyprawę po Gminie Wojnicz zaplanowaliśmy na dzień 27 październik. Już nie możemy się doczekać :-) A póki co uczęszczamy (z bardzo wysoką frekwencją) na zajęcia teoretyczne z trenerem historycznym oraz trenerem obywatelskim.

Relacja z wypracy po Gminie Zakliczyn

September 29, 2016

Udaną i pełną wrażeń wyprawę po Gminie Zakliczyn odbyli w dniu 29.09 uczestnicy projektu Historia Naszych Stron. Odwiedziliśmy z naszymi aparatami fotograficznymi m.in Jamną (w tym tzw Republikę Dominikańską, kościół, miejsca pamięci związane z działalnością Batalionu Barbara oraz z tragedią pacyfikacji wsi w czasie II WŚ), Dzierżaniny, Paleśnicę, Lusławice, oraz Zakliczyn z jego wspaniałą architekturą, klasztorem, jednym z największych w Małopolsce rynków, starym ratuszem, unikalnym cmentarzem Żydowskich żołnierzy z czasów I WŚ itd. Na zakończenie wyprawy zostaliśmy podjęci w ratuszu przez Burmistrza miasta i gminy Zakliczyn Pana Dawida Chrobaka, który wygłosił piękną mowę wychwalającą walory i zasoby gminy. Wyprawę zakończyliśmy wspólną biesiadą na udostępnionych nam obiektach klubu Dunajec Zakliczyn. Serdecznie dziękujemy Panu Burmistrzowi Dawidowi Chrobakowi jak również Sekretarzowi gminy, Panu Januszowi Krzyżakowi za wszelką pomoc w realizacji wyprawy. Ze zdjęć zrobionych przez uczestników projektu podczas zakliczyńskiej wyprawy powstanie tzw. fotocast pokazujące piękno przyrody, kulturę i walory turystyczne gminy. Fotocast będzie dostępny na stronie czerwonedeby.org, zakliczyn.pl oraz na kanale filmowym Stowarzyszenia na serwisie youtube (Nowodworze Pictures).

Projekt finansowany ze środków Muzeum Historii Polski w ramach Programu Patriotyzm Jutra 2016

FOTOCAST Z WYPRAWY PO GMINIE TUCHÓW

September 19, 2016

Zapraszamy do oglądnięcia drugiego już fotocastu, który powstał w ramach realizacji projektu Historia Naszych Stron. Tym razem fotocast z wyprawy po Gminie Tuchów, która odbyła się w dn. 30.08.2016r. Zapraszamy!

>>>>FOTOCAST - GMINA TUCHÓW<<<<

Wrześniowy Zakliczyn

September 05, 2016

Rozpoczęły się wrześniowe zajęcia teoretyczne w projekcie Historia Naszych Stron. W bieżącym miesiącu poznajemy historię, kulturę, tradycję i piękno przyrody Gminy Zakliczyn. Serdecznie dziękujemy Burmistrzowi Zakliczyna Panu Dawidowi Chrobakowi za zainteresowanie się naszymi zajęciami. Liczymy na pomoc przy organizacji wyprawy, która czeka nas już 29 września.

Wyprawa szlakiem historycznym po Gminie Tuchów

August 31, 2016

Ostatniego dnia sierpnia odbyła się druga wyprawa szlakiem historyczno - kulturalno - przyrodniczym w ramach realizacji projektu Historia Naszych Stron. Tematyka sierpniowej wyprawy nawiązywała do walorów turystyki historycznej Gminy Tuchów. Uczestnicy wraz z przewodniczką i trenerami odwiedzili m.in : Barokowy kościół Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny z XVII w. z obrazem Matki Bożej Tuchowskiej z XVI w. oraz klasztor redemptorystów z 1893 r, ratusz klasycystyczny z XIX w., kościół św. Jakuba z 1794 r. cmentarz z okresu I wojny św., Bacówkę Brzanka – schronisko turystyczne. Obiekt położony na wysokości 508 m n.p.m. pod szczytem Brzanka na Pogórzu Ciężkowickim, na terenie Parku Krajobrazowego Pasma Brzanki. Dwór w Burzynie, kościół w Jodłówce Tuchowskiej. Uczestnicy podczas wyprawy wykonywali fotografie zwiedzanych obiektów, z których powstanie promocyjny tzw. Fotocast o Gminie Tuchów .

Projekt dofinansowany jest ze środków Muzeum Historii Polski w ramach Programu Patriotyzm Jutra 2016

Sierpniowe Historie Naszych Stron - Gmina Tuchów

August 10, 2016

Rozpoczynamy drugi miesiąc warsztatowy w ramach projektu "Historia Naszych Stron" który dofinansowany jest ze środków Muzeum Historii Polski w ramach Programu Patriotyzm Jutra 2016. Po rozpracowywanej w lipcu pod względem historyczno - kulturalno - przyrodniczym Gminie Radłów w miesiącu sierpniu przyszedł czas na Gminę Tuchów. Gmina Tuchów jest gminą bradzo atrakcyjną pod każdym względem, piękne widoki, wspaniałe zabytki, urokliwe miejsca. Wspomnijmy np o tuchowskim klasztorze Redemptorystów, zabytkowym ratuszu, pięknych dworkach m.in w Burzynie. Historię Gminy Tuchów przerabiać będziemy na zajęciach teoretycznych przez cały sierpień. Ukoronowaniem zdobytej wiedzy przez naszych uczestników będzie wyprawa szlakiem historycznym Gminy Tuchów, którą zaplanowaliśmy na 31 sierpnia. A więc do dzieła!

Pierwszy Fotocast z wyprawy po Gminie Radłów gotowy! Zapraszamy!

August 07, 2016

Fotocast po Gminie Radłów powstał w ramach realizacji projektu "Historia Naszych Stron". Wszystkie zdjęcia zamieszczone w fotocaście są autorstwa uczestników projektu - osób niepełnosprawnych ze względu na zaburzenia psychiczne lub niepełnosprawność intelektualną z regionu tarnowskiego.

Dziękujemy za pomoc w organizacji wyprawy szlakiem historycznym Gminy Radłów Burmistrzowi Radłowa, panu Zbigniewowi Mączce.

>>>FOTOCAST-GMINA-RADŁÓW<<<

Rozpoczęły się sierpniowe warsztaty Historia Naszych Stron. Czas na Gminę Tuchów!

August 01, 2016

W miesiącu sieprniu w ramach realizacji projektu Historia Naszych Stron poznawać będziemy historię, przyrodę i kulturę Gminy Tuchów. Gmina Tuchów to nie tylko sam Tuchów, ze swoim klasztorem, pięknym rynkiem i ratuszem, ale też zabytki i miejsca pamięci związane z włościaństwem (np dwór w Burzynie) oraz miejsca związane z historią I i II wojny światowej. Bez wątpienia będzie to bardzo ciekawy pod względem historycznym miesiąc dla uczestników projektu Historia Naszych Stron. A wyprawa po Gminie Tuchów planowana jest na dzień 31 sierpnia. Nie możemy sie już doczekać !

Lipcowa wyprawa do Gminy Radłów

W dniu 20.07.2016 odbyła sie pierwsza z zaplanowanych w ramach projektu "Historia Naszych Stron..." wyprawa szlakiem historyczno - patriotycznym regionu tarnowskiego. Punktem docelowym pierwszej wyprawy była Gmina Radłów. Doskonała pogoda, doskonałe humory, doskonały przewodnik - to wszystko zapowiadało bardzo udany dzień. I faktycznie, uczestnicy projektu byli bardzo zadowoleni, dowiedzieli się mnóstwo ciekawych rzeczy, zobaczyli wiele obiektów związanych z historią i kulturą Gminy Radłów. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od uroczego radłowskiego rynku, następnie udaliśmy się pod znajdujący się tam pomnik Tadeusza Kościuszki. Kolejnym etapem zwiedzania Radłowa był Pałac Dolańskich wraz z przylegającymi terenami ogrodowo - parkowymi, w którym aktualnie znajduje się szkoła. Kolejnym punktem programu był XIV wieczny kościół Jana Chrzciciela w Radłowie. Na miejscowym cmentarzu oddaliśmy cześć spoczywającym tam żołnierzom walczącym w I i II Wojnie Światowej. Z RAdłowa udaliśmy sie do pobliskich Biskupic Radłowskich, gdzie podziwialiśmy XII-wieczny, świetnie zachowany słup graniczny. Następnie zwiedzaliśmy piękne Sanktuarium bł. Karoliny Kózki w Zabawie, skąd przemieściliśmy się do miejscowości Wał - Ruda, gdzie zwidzaliśmy jej dom rodzinny. Intensywny i pełen wrażeń dzień zakończyliśmy pod pomnikiem upamiętniającym akcję Armii Krajowej o kryptonimie III Most. Była to wspaniała edukacyjna wyprawa. Już teraz nie możemy się doczekać wyprawy sierpniowej, której celem będzie Gmina Tuchów. Fotocast z wyprawy radłowskiej już niedługo będzie dostępny m.in na naszych łamach oraz w mediach społecznościowych. A tymczasem zapraszamy do obejżenia galerii zdjęć z naszej historycznej wyprawy.

Projekt Historia Naszych Stron finansowany jest ze środków Muzeum Historii Polski w ramach Programu Patriotyzm Jutra 2016

Patriotycznie i historycznie. Wystartowały warsztaty stacjonarne

Pełną parą ruszyły działania w projekcie "Historia Naszych Stron" który finansowany jest ze środków Muzeum Historii Polski w ramach Programu Patriotyzm Jutra 2016. Aktualnie odbywają się działania stacjonarne, a więc warsztaty świadomości obywatelskiej i patriotycznej oraz warsztaty historii regionu tarnowskiego. Działania warsztatowe prowadzą doświadczeni trenerzy i edukatorzy, m.in wieloletni nauczyciel historii z I LO w Tarnowie. Podczas lipcowych zajęć historycznych tematem wiodącym jest Gmina Radłów. Uczestnicy projektu omawiają więc z trenerami najważniejsze historyczne wydarzenia związane z Gminą Radłów, by być dobrze teoretycznie przygotowanymi do czekającej nas już 20 lipca wyprawy historyczno - fotograficznej. Planujemy odwiedzić m.in Pałac w Radłowie, Wał-Rudę i Biskupice Radłowskie ze swoją historią dot. II Wojny Światowej, poznać postać błogosławionej Karoliny Kózkówny oraz liczne cmentarze I Wojny Światowej i in.

Dziękujemy serdecznie burmistrzowi Radłowa, panu Zbigniewowi Mączce za okazaną pomoc w organizacji wyprawy.

Koniec rekrutacji - czas na działania! Rusza projekt HISTORIA NASZYCH STRON!

June 30, 2016

Do końca czerwca 2016 roku trwała rekrutacja do projektu „Historia Naszych Stron – innowacyjne warsztaty historyczno – obywatelskie dla osób niepełnosprawnych z terenu powiatu tarnowskiego”. Projekt finansowany jest ze środków Muzeum Historii Polski w ramach programu Patriotyzm Jutra 2016. Działania rekrutacyjne zakończyły się pełnym sukcesem. Wszystkie miejsca stałych uczestników projektu są już obsadzone. Do projektu zapisały się osoby niepełnosprawne reprezentujące kilka organizacji/placówek pomocowych z regionu tarnowskiego. Kilka osób zdecydowało się być na tzw. liście rezerwowej. Skoro rekrutacja już zakończona, czas na działania. Inauguracja warsztatów już za kilka dni!

Temat wiodący w miesiącu lipcu: Gmina Radłów!

Ostatni tydzień rekrutacji!!!

June 21, 2016

Jeszcze tylko przez tydzień można zapisywać się do uczestnictwa w projekcie Historia Naszych Stron. Cieszy nas duże zainteresowanie, które jest zapewne pokłosiem naszych poprzednich działań w obszarze poprawy świadomości historycznej
i obywatelskiej osób niepełnosprawnych. Przypominamy, że do projektu można zapisywać się w siedzibie Stowarzyszenia Dom pod Czerwonymi Dębami, w Nowodworzu (Nowodworze 64, budynek DPS). Wszelkich informacji udziela koordynator projektu Krzysztof Kosiński pod nr telefonu 696964202. Zapraszamy, bo zostały raptem dwa miejsca!

Osoby które przeszły proces rekrutacji zostaną o jej wynikach powiadomione w dniu 30 czerwca. Również wtedy przekażemy datę miejsce i godzinę inauguracyjnych warsztatów.

Projekt finansowany jest ze środków Muzeum Historii Polski w ramach Programu Patriotyzm Jutra

Rozpoczynamy rekrutacje!

June 01, 2016

Stowarzyszenie Dom pod Czerwonymi Dębami rozpoczyna rekrutację do projektu „Historia Naszych Stron – innowacyjne warsztaty historyczno – obywatelskie dla osób niepełnosprawnych z terenu powiatu tarnowskiego”. Rekrutacja do projektu potrwa do końca czerwca 2016r. Do projektu mogą przystąpić osoby niepełnosprawne ze względu na zaburzenia psychiczne lub niepełnosprawność intelektualną, pozostające pod opieką instytucji pomocowych w powiecie tarnowskim (np. mieszkańcy domów pomocy społecznej, uczestnicy warsztatów terapii zajęciowej czy środowiskowych domów samopomocy) w wieku od 18 lat. Projekt Historia Naszych Stron oferuje innowacyjne działania mające polepszyć wiedzę z zakresu historii regionu tarnowskiego oraz świadomość obywatelską i partiotyczną u osób niepełnosprawnych. Szczegóły pod nr telefonu 696964202 oraz pod adresem e-mail czerwonedeby.org@gmail.com. O przyjęciu do projektu decyduje kolejność zgłoszeń. Serdecznie zapraszamy!

Projekt „Historia Naszych Stron – innowacyjne warsztaty historyczno – obywatelskie dla osób niepełnosprawnych z terenu powiatu tarnowskiego” dofinansowany jest ze środków Muzeum Historii Polski w ramach programu Patriotyzm Jutra 2016